Haberler

24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Sonuç Bildirisi

Niğde Üniversitesi, Ulusal Eğitim Dernekleri (ULED) Platformu ve Pegem Akademi işbirliği ile düzenlenen “Herkes İçin Sürdürülebilir Eğitim” temalı 24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, 16-18 Nisan 2015 tarihinde 603 bilim insanının katılımıyla gerçekleştirilmiştir.

resim
04.05.2015

Kongre Genel Kurulunda sunulan bildiriler üzerine yapılan değerlendirmeler ışığında aşağıdaki görüşlerin ilgili kurum, kuruluş ve kamuoyu ile paylaşılmasına oybirliğiyle karar verilmiştir:

1) 14 ulusal eğitim derneğinin Ulusal Eğitim Dernekleri (ULED) Platformu çatısı altında bir araya gelerek Kongrenin gerçekleşmesinde ana paydaşlardan birisi olması, Türkiye’de bu alanda yıllardır dile getirilen bir düşüncenin gerçekleşmesini sağlamıştır. Bu işbirliği, Kongreye olumlu bir sinerji ve dinamizm kazandırmıştır.

2) Buna paralel olarak Kongreye katılan araştırmacı ve sunulan bildiri sayısında önemli bir artış meydana gelmiştir. Fakat bildirilerin kayda değer bir bölümünün mevcut sorunları ortaya koymakla yetinen betimsel çalışmalar olduğu görülmektedir. Oysa bu tür araştırmaların ülke ve dünya sorunlarının çözümüne katkıda bulunacak şekilde tasarlanıp gerçekleştirilmesi, eğitim bilimleri araştırmalarından beklenen toplumsal faydanın karşılanması bakımından son derece önemlidir.

3) Yapılan araştırmaların daha sağlam bir felsefi ve teorik zemine oturtulması, bu çerçevede ele alınan konuların sosyal, ekonomik, kültürel vb. boyutlarının göz önünde bulundurulması gerekmektedir. 

4) Millî Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edildiği gibi “öğretmenlik bir ihtisas mesleğidir” ve öğretmenler Millî Eğitimin aslî unsurlarıdır. Bu nedenle öğretmenlik mesleğinin nitelik bakımından korunması ve yükseltilmesi son derece önemlidir. Bunu sağlamak için öğretmen yetiştirme, istihdam ve çalışma hayatı konularında gerekli önlemler alınmalıdır.

5) Güçlü ve etkin bir eğitim sisteminin oluşturulması için öğretmen yetiştirme sistemimiz ülkenin reel ihtiyaçlarına cevap veren sürdürülebilir bir yapıya kavuşturulmalıdır. Bu yapılırken çağdaş yönelimler, millî birikim ve tarihî tecrübemiz göz önünde bulundurulmalıdır.

6) Öğretmen yetiştirmede niteliğin güvence altına alınabilmesi ve sürdürülebilirliği için etkin bir akreditasyon sistemi gereklidir. Bundan dolayı son yıllarda bu alanda başlatılan çalışmaların bütün paydaşlar tarafından desteklenmesi büyük önem taşımaktadır.

7) Hizmet öncesi öğretmen eğitiminde niteliğin arttırılması için başka tedbirler de alınmalıdır. Bu çerçevede başarılı öğrencilerin, öğretmen yetiştiren programlara yönlendirilmesi, eğitim fakülteleri öğretim elemanlarının niteliğinin yükseltilmesi ve mekân, araç-gereç yönünden ileri standartlara kavuşturulması sağlanmalıdır.

Sayfa başına dön!