1
|
|
2
|
- VİZYONUMUZ
- “Sorun çözme kabiliyeti” gelişmiş,
sorunlarının çözümü için
- kurtarıcı beklemeyen&nbs=
p;
bir toplum.
- MİSYONUMUZ
- “Sorun Çözme Kabiliyetini” artırabilec=
ek,
tekrarlanabilir
- Projeler üretip
uygulamak.
- DEĞERLERİMİZ
- Erdem
- Akılcılık (Bilimsellik)
- Bireycilik
- Sürekli gelişim
- Doğaya saygı
|
3
|
|
4
|
|
5
|
- Türkçemizde bu sözcüğe yüklenen anlam
ise farklıdır.
Eğitimde yapılan en önemli hata ezber kavramının, bir
öğrenme yöntemi olan bir başka kavramın yani
“belleme” nin
arkasına gizlenmesi, hatta görünmeyecek
biçimde içine gömülmesidir.
|
6
|
- Öğrenci ne kadar bilgiyi bellemeli, ne kadarını =
ise
bellediklerinden türetebilmelidir ?
|
7
|
- Bu sorunun yanıtı “bilgi konisi” adı
verilebilecek bir kavramla ilgilidir ve işi öğretmek =
olan
herkesçe çok iyi bilinmelidir.
|
8
|
- Direksiyonu kilitlenmi=
ş
bir araç nasıl ki yolun bazı yerlerinde doğru
gidiyormuş gibi olursa da sık sık etrafla
çatışır,
ezberle merakı sönmüş bir kişi de
sürekli olarak kendi gibi düşünmeyenlerle
çatışır.
|
9
|
- Merak kökenli kuşku ile birleşik olmayan her bilgi
“yürekten bilgi” olup, “yürektenlik̶=
1;,
bir öğrenme yöntemi olan “akılda tutma (be=
lleme)”
değildir.
|
10
|
- S:“Ezber” ve “Belleme” aynı şey mi=
dir?
- Y:Hayır. “Ezber”, doğruluğuna dair merak
kökenli kuşku duyulmaksızın bilginin aynen
kabullenilmesidir. “Belleme” ise bilgiyi akılda
tutmanın bir yöntemidir. Akılda tutulan bilginin
doğruluğuna dair merak kökenli kuşku yok ise
bellenen bilgi ezber, kuşku var ise ezber değildir..
|
11
|
|
12
|
- S: Fen bilimlerinde formüllerin öğrenilmesi iç=
in
ezber, bir öğrenme yöntemi olduğuna göre
“Ezbersiz Eğitim” bu bakımdan gereksiz bir
uğraş değil midir?
- Y: Genellikle birbirine karıştırılan iki kavram
“ezber” ve “belleme” dir. Bu soruyla kastedi=
len
öğrenme yöntemi olan ezber değil, belleme -yani
akılda tutma- dır.
- S: Ezbersiz eğitimde velinin rolü nedir?
- Y:Veliye düşen en önemli görev çocuğ=
un
öğrenme merakını (isteğini, enerjisini) yok
etmemek ve bilgiye ulaşması için mümkün o=
lan
kolaylıkları sağlamaktır.
|
13
|
- Eğitim,
- Okul, Aile, Öğrenci ve Toplum dörtlüsün&uum=
l;n
- kollektif bir çabasıdır.
- Bunlardan herhangi birisine devredilmiş bir
- eğitim sorumluluğu sonuçsuz kalmaya mahkûmdur=
|
14
|
|
15
|
|
16
|
- Öğrenci odaklılık
- Öğretme yerine öğrenmeyi öğrenme
anlayışı
- İhtiyaçlara göre esnek ve modüler uygulama
- Düşünmeyi ve sorgulayarak öğrenmeyi teş=
;vik
- Katılım ve paylaşım
|
17
|
|
18
|
|
19
|
|
20
|
- Derin Algılamaya Dayalı
Yabancı Dil
- Yabancı dilin öğrenilmesi sürecinde,
- o dilin ait olduğ=
u o
kültüre ait jest, mimik ve davranış
kalıplarıyla sınırlı kalınmaması.=
- Öğrenilen dilin ait olduğu kültürün,
dilimizde bulunmayan soyut kavramlarının
öğretilmesi.
|
21
|
- Öğrenci Merkezlilik
- Öğrencileri öğrenme sürecinin pasif bir
tarafı ve anlatılanları belleyip geriye vermesi
istenilen kişiler olarak gören yaklaşım yerine,
çocuk ve gençlerde var olan öğrenme
çabalarını özendiren, kolaylaştıran ve
öğrenme ortamı hazırlayan bir
yaklaşımın benimsenmesi.
|
22
|
- Gözetimsiz Sınav (Onur Sistemi)
- Sınavların, öğretmen veya onun yerine
gözetmenlik yapabilecek bir kişinin bulunmaması
esasına göre yapılması.
- Sınavların amacının, kendisine
güvenildiğini bilerek davranan kişilikler
oluşturmaya katkı yapması.
|
23
|
- Zilsiz Okul
- Bireyi geri plana atmayı ve kitleyle birlikte hareket etmeyi
özendiren zil, tek tip kıyafet gibi uygulamaların
olmayışı.
|
24
|
"Eğit=
im
anlayışında değişim ve bu..."
- Eğitim anlayışında değişim ve bu
değişimin yönetimi
- Okul, Öğretmen, Öğrenci ve Veliyi içine a=
lan
okul çevresindeki aktörlerle ayrı ve birlikte
yapılan uygulamalı çalışmalar
- Modüler uygulamalar
- Okula rehberlik
- Birlikte materyal geliştirilmesi
- Belgelendirme ve Akreditasyon sistemi
|
25
|
- Proje yönetimi ve Proje ekibinin oluşturulması
- Durum tesbiti ve EE hakkında bilinç geliştirme
- Eğitici eğitimleri ve materyal dağıtım=
5;
- EE bilgi kaynaklarını geliştirme, paylaşma
- Uygulamalar konusunda rehberlik
- Başarı ölçütlerini geliştirme ve iz=
leme
- Yaygınlaştırma, işbirliği ve teşvik
etkinlikleri
- Raporlama ve dokümantasyon
|
26
|
- Birlikte çalışılacak öğretmen ve
diğer okul temsilcilerinin görevlendirilmesi
- EE etkinliklerine öğretmen, öğrenci ve veli
katılımının temini
- Uygulamaların izlenmesi ve gerekli desteğin verilmesi
- EE başarı ölçütlerinin geliştirilmesine katk&=
#305;
- EE uygulama giderlerinin karşılanması
|
27
|
- Sorgulayarak öğrenmeyi bir yaşam biçimi
olarak  =
;
algılayabilen, özgüven sahibi, çok boyu=
tlu
düşünebilen, uzlaşmaya, öğrenmeye ve
yeniliğe açık, toplumdaki gelişmelere duyarl=
305;
ve katılımcı, tasarım ve sorun çözme
becerisi gelişmiş bireyler yetişmesine katkıda
bulunmak.
- Okulun eğitim olanaklarını ve okul-aile-çevre
işbirliğini artırmak.
- Sonuçta EE’yi tüm eğitim sistemine yaymak.
|
28
|
|