BN Mesajları

Ben şimdi öğrencilerime ne anlatacağım?

Ülkemin büyüklerinin bu dersi gereksiz gördüğünü ve sizi önemsemediklerini mi? Gelecek neslin artık Japonya, Kore, Çin, Amerika, Avrupa ülkeleri ile yarışan bir nesil olmanızı istemediğini mi?

resim
18.09.2012

 

 

 

Teknoloji Tasarım öğretmeni Feyza Burgucuoğlu'nun, Teknoloji Tasarım derslerinin çocukları nasıl yaratıcı düşünceye yöneltip ezber kalıplarını kırmaya yardımcı olduğunu anlatan yazısını BN  dostlarıyla paylaşıyoruz.

 

BEN ŞİMDİ ÖĞRENCİLERİME NE ANLATACAĞIM?


MerhabalarBen Feyza Burgucuoğlu, Bartın İMKB İ.O. Teknoloji Tasarım öğretmeniyim.


1992 yılında 2 yıllık tasarım bölümünü istememe rağmen Gazi Ü.E.S.E.F. öğretmenlik bölümünü kazandım. Ne olduğunu bilmeden! Ben şanslıydım biz 2.sınıfta bölüm seçtik, hocalarımız dediler ki ileride diğer bölümler kalkacak Teknoloji Tasarım dersi gelecek. Bu nedir dediğimizde bize tasarım öğretmeni olacaksınız dediler. Dünyalar benim olmuştu. Tasarım öğretmeni olacaktım. Hiç düşünmeden bu bölümü seçtim. Okulumu bitirdiğimde ders İş TEKNİK dersi idi. Bende bir süre özel sektörde çalıştım. Evlendim, çocuğum 3,5 yaşında iken bir gün dersin Teknoloji Tasarım olacağı haberi geldi. Hiç düşünmeden başvuru yaptım. Eşimi çocuğumu bırakıp 6 ay Batmanın Sason ilçesinde görev yaptım. Eş durumundan şimdiki çalıştığım okula geldim. Sene 2006 idi. Dersin ilk yılından itibaren maddi manevi büyük özverilerle çalıştım atölyemi kurdum.


İlk yılın sonunda öğrencilerimin yarısı teknoloji tasarım öğretmeni olmak istiyorlardı. Teknoloji Tasarım dersini çok seviyor, her türlü ellerinden geldiğince projeler hazırlayarak, düşünerek, araştırarak, sorgulayarak durmadan üretiyorlardı. Sadece hangi mesleği yaparlarsa yapsınlar mutlaka inovasyonu uygulayacaklarını, böylece ileride mesleklerinde farkındalık yaratacaklarını çok iyi biliyorlardı. İlde çok ses getiren sergiler yaptık. Fakat öğrencilerimin ürettiği projeler hep bir noktada kalıyordu. Bende daha farklı nasıl olabilir ses getirebilir diye düşünürken ülkemizde düzenlenen yarışmaları fark ettim. O yıldan itibaren istekli öğrencileri yarışmalara yönlendirdim. Fen projesi olanları TÜBİTAK yönergeleri ile tasarım projesi olan öğrencilerimde tasarım basamaklarına uygun ürün dosyaları ve projeler hazırladılar. Sonuç mu?


1- 2008-BUSEF ULUSLARARASI PROJE YARIŞMASI- Toplam Kategori Bronz Madalya –
4 T-522 1701 PROJE: Sinyalli Çöp Bidonu –FİZİK -SERKAN ARSLAN - İMKB BARTIN İ.Ö.O. Türkiye / BARTIN
http://www.busef.org.tr/eski/tr/odulalanproje.php


2- 18.İNEPO ÇEVRE PROJE OLİMPİYATLARI TÜRKİYE BİRİNCİLİĞİ-


3- 18.ULUSLARARASI ÇEVRE PROJE OLİMPİYATLARI DÜNYA BİRİNCİLİĞİ-

http://www.inepo.com/english/2010_Award_List.asp


4- VOLVO ULUSLARARASI ÇEVRE PROJE YARIŞMASI TÜRKİYE EN İYİ 20 PROJE FİNALİSTİ
PROJE: BAS-AT ÇEK AT ÇÖP BİDONLARI-ÇEVRE BİYOLOJİSİ VE SAĞLIK- ASENA BAŞKAN- MELİSA BİLGİN


5- 2010 TÜBİTAK BENİM ESERİM ANKARA BÖLGE FİNALİSTİ FİZİK PROJE SİNYALLİ GÜVENLİ BARET-ÖZGE ÖZEN-ASENA GÜLTEPE


6- 2010-ULUSLARARASI DÜŞ ÇİZGİSİ TASARIM OLİMPİYATLARI FİNALİSTİ PROJE: TAK ÇIKAR ŞEMSİYE-BURÇE AYDINÖZ-TUĞÇE DEMİRCİ


7- 2011 TÜBİTAK BENİM ESERİM TÜRKİYE KİMYA BİRİNCİLERİNDEN İLK (ELLİ PROJE ARASINDA)PROJESİ GERİ DÖNÜŞEMİYORUM AMA? öğrencim FATMA GÜN GELECEĞİN BİLİM İNSANI İLAN EDİLEN ÖĞRENCİLER ARASINDA ve FEN LİSESİNE DEVAM ETMEKTE


8- 2012 TÜRKİYE ULUSAL MOBİLYA TASARIM YARIŞMASI: TÜRKİYE 2.LİĞİ KATEGORİSİ ALTIN AHŞAP ATAGÜR ÖZEL ÖDÜLÜ-GELECEĞİN MOBİLYA TASARIMCILARI ARASINDA İLAN EDİLDİ. Öğrencim BEYZA HOÇAŞ-PROJESİ ANASINIFLARINA KİTAP OKUMAYI SEVDİRMEK İÇİN PALYAÇO KİTAPLIK TASARIMI http://www.designforexport.org/TR/Genel/Yarisma.aspx?F6E10F8892433CFFAAF6AA849816B2EF79E2524859AEED5C


9-2012-SEPTO ULUSLARARASI OUNCAK TASARIMI KATEGORİSİ FİNALİSTİ ÖĞRENCİM BUSE MELEK BALTACI ayrıca bilim sanat merkezi öğrencisidir.

http://www.septo.org/cv/finale_kalanlar.asp?bransID=2&sonuc=1


Bu başarıları benim küçücük ilimde ilk defa benim öğrencilerim benim ders öğretmeni olduğum
TEKNOLOJİ TASARIM DERSİ sayesinde başardılar. Defalarca Bakanlardan, il Valimizden ve MEM. Müdürümüzden ödüller aldılar, Gelecekte artık hangi yöne gideceğini bilen şimdiden başarılı bireyler olarak ülkemin geleceğine yön verecek ne istediğini bilen insanlar olmayı başardılar. Bu başarı ve ülkemin geleceğinin başarısı tek bir gerçeğe bağlıdır. Teknoloji Tasarım dersine…


Ve benim ülkem adına çok önemli saydığım ve her fırsatta önemini vurguladığım öğretmen olarak gurur duyduğum dersimin kaldırılacağına yönelik duyumlar ortalıkta dolaşmaktadır. Eğer bu gerçekleşirse öğrencilerim benim anlattığım her şeyin içi boş bir balon olduğunu düşüneceklerdir.


Ben şimdi öğrencilerime ne anlatacağım?


Ülkemin büyüklerinin bu dersi gereksiz gördüğünü ve sizi önemsemediklerini mi? Gelecek neslin artık Japonya, Kore, Çin, Amerika, Avrupa ülkeleri ile yarışan bir nesil olmanızı istemediğini mi?


4+4+4 yeni eğitim sistemimizde öğrencilerime şu kadar fazla diğer derslerden alarak ülkemizi refah seviyesine ulaştıracakmışsınız mı diyeceğim? Benim yetiştirdiğim nesil “TEKNOLOJİ TASARIM DERSİ” olmadan nasıl yetişecek? Söyleyin bana ne olur!


Evet hocamız haklı olarak soruyor Teknoloji ve Tasarım dersi olmadan nasıl yetişecek?


Biz Teknoloji ve Tasarım öğretmenleri olarak ezbere dayalı, robotlaşmış bir öğretim sisteminin yaygınlaşmasına izin vermeyelim. Kendi yeteneğini küçük yaşta keşfetmiş nesillere ihtiyacımız var. Ne istediğini bilen, kararlı, azimli ama asla ezberci olmayan, bunun yerine değişik çözüm yolları bulmak için sürekli beynini çalıştıran, dürüstlüğü kendisine felsefe edinmiş nesiller yetiştirelim.


Mum yanar, yandıkça erir, o kendi erirken etrafını aydınlatır. Biz öğretmenler  mum gibi yandıkça etrafımızı aydınlatalım ama, asla erimeyelim. Yüzlerce, binlerce "biz" yetiştirelim. Yetiştirelim ki, çağdaş eğitim sisteminin hedeflediği insan modelleriyle yeşersin ülkemiz...



Metni pdf formatında okumak için : http://bit.ly/U7uKh3

 

 

Sayfa başına dön!